Upominki reklamowe, czyli jak skusić klienta

Nie posiada prawdopodobnie mężczyźni i kobiety, która nie lubiłaby dostawać prezentów – nawet najbardziej drobny upominek sprawia, że czujemy się lepiej, mamy lepszy humor i bardziej pozytywnie patrzymy na świat. Nasz doskonały humor przenosi się także na osobę, od której taki prezent dostaliśmy. W chwili obecnej ten psychologiczny aspekt wykorzystują specjaliści od reklamy i marketingu – wręczając nam upominki reklamowe niejako związują nas ze swoją firmą i sprawiają, że kojarzy się nam ona pozytywnie, jako coś dobrego i atrakcyjnego.

Niestety pod tym względem człowiek jest niewyobrażalnie podatny na manipulację i łatwo nim stresować, co jest skrzętnie wykorzystywane w różnego rodzaju kampaniach reklamowych, zachęcających do kupna danego towaru lub skorzystania z jakiejś usługi. Nawet najprostszy trik polegający na tym, że gadżety reklamowe są dodawane do już zakupionego produktu (na przykład. gratisowa koszulka, maskotka, etc.) powoduje, że sprzedaż może się wręcz kilkakrotnie zwiększyć. Szczególne pole do popisu mają marketingowy w okresach świątecznych , a dodatkowo pod koniec roku, gdzie popularnymi gadżetami są przede wszystkim kalendarze na przyszły rok. W współzależności od zamówienia, producent kalendarzy ma możliwość wybić na nich logo firmy, która ma być promowana albo zaopatrzyć je w zdjęcia popularnych przedmiotów, które są przez nią sprzedawane. To szalenie skuteczny metodę na to, by reklama była widoczna przez całe 356 dni w roku – w końcu kalendarz wisi w widocznym miejscu, a konsument pośrednio lub bezpośrednio utrwala sobie w świadomości logo i markę, po którą potem bezwiednie sięga w sklepach.

Sprawdź również: Studiosiedem – nadruki kraków.